Liesbeth Vandervoort
30-11-2021

Een dag uit het leven van Teamleader Liesbeth Vandervoort

Liesbeth Vandervoort werkt al 6 jaar bij Care, met een onderbreking van een jaar. Als jobstudent deed zij zelfs haar eerste werkervaring op bij ons bedrijf. Na haar studies koos Liesbeth voor een carrière als leerkracht lichamelijke opvoeding in een lokale gemeente. Maar de onzekerheid van interimwerk deed haar een andere weg inslaan. Er is bij Care veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. Dat ligt haar wel. 

Hoe ben je bij Care terechtgekomen?

Oorspronkelijk maakte ik kennis met Care als jobstudent. Daarna ben ik aan de slag gegaan als "Vlinder" (mobiele schoonmaakmedewerker) en doorgegroeid naar Teamleader. Ik ben ingegaan op een aanbieding van een concurrent om na een jaartje weer terug te keren naar Care.

Waarom keerde ik terug? Voor de familiale sfeer. Die is echt uniek: ik word altijd goed geholpen door mijn District Manager en mijn collega’s. Je kent ook veel mensen van kantoor. Iedereen wordt betrokken bij de bredere werking en je zit niet op een eilandje alleen je job te doen. Er is veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. Dat ligt me wel.

Hoe verloopt je dag als Teamleader?

Mijn dagen variëren sterk. Ik heb de KULeuven (Katholieke Universiteit Leuven) als grootste klant. Dat is een unieke klant met specifieke noden. Wij poetsen verschillende studentenresidenties, daar horen veel sanitair en keukens bij. Onze schoonmaakmedewerkers komen ook in contact met verschillende culturen, bijvoorbeeld met uitwisselingsstudenten. Chapeau voor ons personeel daar: de studenten houden zelden uit zichzelf de gemeenschappelijke ruimten op orde... Onze mensen moeten vriendelijk maar kordaat zijn, om de studenten vooraf te laten opruimen.

Naast de KULeuven heb ik nog een paar kleinere klanten. Bijvoorbeeld de zusters van de Jacht in Heverlee. Met zo’n klant heb je een andere omgang. De zusters zijn sterk betrokken bij het werk, want zij wonen ook in de ruimtes die Care poetst. De zusters controleren zelf en houden het werk goed in de gaten. Zij verwachten wel dat je op je knieën de vloer gaat schrobben, zoals vroeger. Maar het leuke, sociaal contact compenseert dit helemaal.

Praten met je klanten en medewerkers is een kernactiviteit van een Teamleader. ’s Morgens bellen de klanten of medewerkers met problemen. Dan is het aan jou om deze op te lossen.

Tegelijk is de job van Teamleader heel gevarieerd, met een stuk administratie en heel wat face-to-face contacten. Ik zie mijn team regelmatig op de panden. Als Teamleader werk je regionaal: de klanten die ik opvolg, liggen tamelijk dicht bij huis. 

Mijn mensen werken op verschillende locaties. Om hen allemaal tegelijk te bereiken, heb ik een Whatsapp-groepje aangemaakt. Zo geef ik hen nieuws en informatie over het werk en Care door. Toen ons bedrijf aan de Antwerp 10 miles deelnam, heb ik dit via Whatsapp gepromoot. Het hielp dat ik zelf ook enthousiast meedeed. Ook ondersteun ik via deze weg mijn medewerkers die nog niet zo goed Nederlands kunnen: belangrijk nieuws van Care vertaal ik even in het Engels zodat ze mee zijn.

Zorgt Corona voor een andere manier van werken?

Ik ben altijd naar mijn klanten blijven gaan zoveel ik kon. In mijn regio waren er weinig panden die echt gesloten zijn geweest, dus ik volgde de schoonmakers gewoon op zoals tevoren.

Wat was er nieuw? Ik heb op de panden mijn medewerkers geïnformeerd over extra desinfectiemaatregelen.

Wat vind je tof aan je job?

De variatie, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid zijn heel fijn. Je bent niet je eigen baas, maar je bent wel verantwoordelijk voor je eigen mensen en je regelt je eigen werk. Je wordt beoordeeld op het resultaat. Mijn job is bovendien goed te combineren met mijn gezin. Ik werk verder, wanneer mijn kinderen slapen.

Daarnaast is het team van regio Oost is ook een heel leuke, stabiele groep en we komen goed overeen. Soms schrobben we al eens een vloer samen met het hele team. Samen problemen oplossen vinden we heel normaal. We weten alles af van elkaars panden.

Waarom zou iemand moeten solliciteren bij Care?

Alleen al voor de familiale sfeer, in de meeste afdelingen is die duidelijk voelbaar. De inhoud en variatie van de job als Teamleader is ook echt top. Geduld is wel nodig bij het leiden van een team, maar dat wordt beloond.

Mijn schoonmaakpersoneel is trouwens standvastig. Bij terugkomst na mijn jaar afwezigheid had ik nog volledig hetzelfde team. Bij Care word je als Teamleader ook goed op de hoogte gehouden van bredere projecten in het bedrijf. Zo ben ik mee betrokken bij de armoedescan. Dit project draait rond de ervaringen van medewerkers met armoede. In een workshop heb ik veel geleerd over dit thema, ook hoe je op een tactvolle manier kan inspelen op de vragen en noden van bepaalde werknemers die het financieel moeilijk hebben.

Waarom zouden bedrijven moeten kiezen voor Care?

De opvolging en het contact met de klanten is sterk aanwezig. De communicatie is persoonlijk afgestemd en kort op de bal. Wij zijn geen firma waarbij klanten zich constant tot het algemene e-mailadres moeten richten. Je problemen worden opgelost en je wordt echt "ontzorgd". Dat is een groot voordeel voor de klant.

Op zoek naar een job in de schoonmaak? Check dan zeker www.werkenbijcare.be.

Bekijk onze vacatures
Jetty Feet Sign Wooden 128299
Weetje over jezelf

Ik ben een echte moederkloek: ik heb een zoontje van 3 jaar en een dochtertje van 5 jaar waar ik graag voor zorg. Zij zijn mijn ontspanning... Wij fietsen dikwijls samen of we gaan naar het bos.

Dat zorgzame komt ook in mijn werk naar boven. Zo zamel ik kledij in voor sommige van mijn medewerkers die dat kunnen gebruiken. En bij vragen over ons ingewikkeld belastingsysteem probeer ik hen ook op weg te zetten.

Liesbeth Zoontje

Meer blogs

Stethoscoop Katja
personeel

Care zorgt voor een luisterend oor: vertrouwenspersoon Katja

Katja Heylen is al 22 jaar in dienst bij Care. Een behoorlijk lange tijd, waarin ze op een aantal afdelingen heeft gewerkt. Nu is ze iets meer dan 2 jaar Assistant Operations. Sinds begin van de zomer werd Katja officieel vertrouwenspersoon voor onze arbeiders. Even horen wie ze is en wat haar getriggerd heeft om zich hiervoor kandidaat te stellen.
08-09-2020
5 min.
Sarah
personeel

Medewerker in de kijker: interview Sarah Van Praet

Sarah Van Praet startte op 18 maart als halftijds receptioniste in ons hoofdkantoor in Deurne. Zij zorgt eveneens voor de nodige administratieve ondersteuning. Wij luisteren even bij Sarah hoe het was om te beginnen bij Care na een sabbatjaar…
16-09-2020
3 min.
Mouna Sarragi
personeel

Een dag in het leven van HR-medewerker Mouna

Mouna werkt al 6 jaar bij Care. Wat in 2014 begon als tijdelijke opdracht voor administratieve ondersteuning op HR, is ondertussen uitgegroeid tot een job met grote verantwoordelijkheid voor alle lonen binnen Care. Wij luisteren even bij Mouna wat zij dagelijks doet en wat haar passies zijn.  
01-10-2020
5 min.