ICT Helpdeskmedewerker is Michaels ideale job
Michael Cremers is een ICT’er in hart en nieren. Bovendien is hij een echte probleemoplosser en werkt hij graag met mensen. Precies wat Care zoekt in een ICT Helpdeskmedewerker.
Hoe ben je bij Care terechtgekomen?
Ik vond de vacature op de website van de VDAB. Ik kende Care niet, maar wat ik las stond me wel aan, zowel de functie als de sector. Ik werkte hiervoor ook in de ICT maar eerder in de verkoop, en ik wilde meer met mij handen bezig zijn. Liefst een helpdeskfunctie. Dat bleek precies het profiel te zijn dat ze bij Care zochten.
Eigenlijk was ik na mijn eerste gesprek met Maxime al overtuigd van Care. Het was geen klassieke sollicitatie en dat beviel me wel. Ook het tweede gesprek met mijn toekomstige collega’s verliep heel vlot.
Hoe verloopt je dag als ICT Helpdeskmedewerker?
Eerst kijk ik of er meldingen zijn van medewerkers met IT-problemen. Daarnaast zorg ik ervoor dat alle apparatuur in orde blijft, zoals computers, printers en gsm’s. Ook de werking van de softwareprogramma’s volg ik op. Dat gaat vaak over de rechten , dus in hoeverre ze toegang hebben in een bepaald programma. En als ik een probleem niet zelf kan oplossen, dan schakel ik een derde partij in.
Eigenlijk verloopt het meeste contact met collega’s via mail en telefoon. Dan neem ik de computer vanop afstand over.
Wat vind je tof aan je job?
Ik krijg de vrijheid om zelf te beslissen wat we mogen of kunnen doen. Maar ook om vernieuwingen te voorzien en te implementeren. En ik kan ook van thuis werken.
Waarom zou iemand moeten solliciteren bij Care?
Hier hangt een heel open sfeer. Uiteraard is er een hiërarchie, maar dat voelt niet zo aan. Iedereen staat op gelijke voet en dat vind ik belangrijk. Tijdens het sollicitatiegesprek heb ik zelfs expliciet aangegeven dat ik dat zocht in een bedrijf.
Waarom zouden bedrijven moeten kiezen voor Care?
Ik kom natuurlijk weinig in aanraking met onze schoonmaakmedewerkers. Maar bij de opstart van de scan-app om in te bellen, ben ik wel bij de klanten geweest om de app te implementeren. Toen merkte ik hoe fantastisch onze mensen op de werkvloer zijn. Ik was echt aangenaam verrast. Ze hebben de liefde voor hun job en zijn trots op wat ze doen. En dat vertaalt zich in de kwaliteit die ze leveren.